Kiedy spory dotyczące kart kredytowych stają się „przyjaznymi oszustwami”

17 lutego 2021
Category: Obsługi Klienta

Kwestionowanie zakupu kartą kredytową jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, ale obciążenia zwrotne powinny być ostatecznością.

Wiele lub wszystkie przedstawione tutaj produkty pochodzą od naszych partnerów, którzy nam wynagradzają. Może to mieć wpływ na to, o jakich produktach piszemy oraz gdzie i jak produkt pojawia się na stronie. Nie ma to jednak wpływu na nasze oceny. Nasze opinie są naszymi własnymi.

To podstawowa zasada zakupów: jeśli nie podoba Ci się to, co kupiłeś, powinieneś otrzymać zwrot pieniędzy.

Często jest to dość łatwe. Hojne polityki zwrotów są obfite. Popularna mantra brzmi „Klient ma zawsze rację.

A jeśli sprzedawca nie chce rozwiązać Twojego problemu, masz inną opcję: poproszenie wystawcy karty kredytowej o cofnięcie płatności, czyli obciążenie zwrotne. Ustawa federalna Fair Credit Billing Act daje Ci prawo do zakwestionowania opłaty w określonych okolicznościach, a wielu emitentów ułatwia ten proces, niż wymaga tego prawo.

Ale tak jak nie powinieneś nadużywać hojnej polityki zwrotów, nie powinieneś kwestionować zakupów kartą kredytową bez prawnie ważnego powodu. Często określane jako „przyjazne oszustwo, bezprawne obciążenia zwrotne – w tym uczciwe błędy – dużo kosztują amerykańskich sprzedawców. Według raportu LexisNexis z 2016 r., Sprzedawcy prowadzący sprzedaż w sklepie przypisywali 31% swoich strat w wyniku oszustw w poprzednim roku na oszustwa przyjacielskie.

Zanim powiesz firmie obsługującej kartę kredytową: „Nie płacę za to, oszczędzaj sprzedawcy i sobie kłopotów: upewnij się, że masz solidny powód, by domagać się obciążenia zwrotnego.

Co możesz kwestionować

Możesz zakwestionować obciążenia karty kredytowej u wydawcy z trzech powodów zgodnie z ustawą Fair Credit Billing Act:

Ktoś inny użył Twojej karty bez pozwolenia. Powiedzmy, że oszust obciążył Twoją kartę dużym telewizorem. Możesz zakwestionować tę płatność jako nieautoryzowany zakup.

Wystąpił błąd rozliczeniowy. Załóżmy, że sprzedawca obciążył Cię opłatą za dwa telewizory, ale kupiłeś tylko jeden. Możesz również zakwestionować tę opłatę.

Podjąłeś wysiłek w dobrej wierze, aby rozwiązać problem ze sprzedawcą. Załóżmy, że kupiłeś telewizor i odkryłeś, że ekran jest pęknięty. Jeśli sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy, na ogół możesz skutecznie zakwestionować ten zakup, jeśli spełnia on określone wymogi prawa.

Zgłoszenie sporu jest proste. Często wystarczy kliknąć przycisk „Spór w portalu lub aplikacji internetowej emitenta i odpowiedzieć na kilka pytań. Zakup zostanie natychmiast zwrócony. Ale „proste nie oznacza oczywiście „nieistotne.

Czego nie powinieneś kwestionować

Dla handlowców straty wynikające z uzasadnionych obciążeń zwrotnych są kosztem prowadzenia działalności – mówi Monica Eaton-Cardone, dyrektor operacyjny Chargebacks911, firmy współpracującej z handlowcami w celu ograniczenia obciążeń zwrotnych. Ale ona postrzega przyjazne oszustwo jako „zasadniczo cyber-kradzież w sklepach.

„Większość konsumentów jest uczciwa i chcą postępować właściwie – mówi Eaton-Cardone. „Jeśli wiedzą, co się dzieje z obciążeniem zwrotnym, i rzeczywiście zobaczą, jak [nielegalne roszczenie] kradnie pieniądze sprzedawcy, nie zrobią tego.

Oprócz utraconych przychodów ze sprzedaży, Eaton-Cardone twierdzi, że sprzedawcy są obciążani opłatą, która wynosi średnio 25–30 USD za każde roszczenie. Sprzedawcy mogą kwestionować obciążenie zwrotne, ale mogą nie mieć pierwszeństwa, zwłaszcza jeśli nie mogą udowodnić, że obciążenie było zasadne.

Łatwo jest pomyśleć, że spór jest prawomocny, gdy tak nie jest. Oto kilka przykładów nieuzasadnionych obciążeń zwrotnych, które mogą Cię zaskoczyć:

„Nieautoryzowany zakup został dokonany przez znajomego lub członka rodziny. Skontaktuj się z autoryzowanymi użytkownikami, aby sprawdzić, czy dokonali zakupu, o którym nie wiedziałeś. Praktyczna zasada: jeśli nie chcesz złożyć policyjnego zgłoszenia dziecka lub partnera za dokonanie zakupu online bez Twojej zgody, nie zgłaszaj za to obciążenia zwrotnego.

Jesteś niezadowolony z zakupu, ale jeszcze nie rozmawiałeś ze sprzedawcą. „Zachęcałbym konsumentów do poświęcenia pięciu minut, skontaktowania się z handlowcem i umożliwienia handlowcowi rozwiązania transakcji – mówi Eaton-Cardone. Jeśli tego nie zrobisz, sprzedawca może skutecznie zakwestionować Twoje obciążenie zwrotne.

Oczywiście termin „przyjazne oszustwo jest często mylący – przynajmniej w odniesieniu do przypadkowych obciążeń zwrotnych.

„Oszustwo zwykle oznacza jakiś zamiar – mówi Chi Chi Wu, prawnik z National Consumer Law Center. Jeśli jesteś niezadowolony z zakupu, zgłoszenie obciążenia zwrotnego od razu, bez próby rozwiązania problemu ze sprzedawcą, jest co najwyżej „niezgodnością z wymogami proceduralnymi prawa do obciążenia zwrotnego – dodaje.

Zgłoszenie obciążenia zwrotnego, gdy nie powinno, może wywołać niezamierzone konsekwencje. Prawie na pewno stracisz szansę na zwrot pieniędzy. Niektóre firmy również umieszczają na czarnej liście klientów, którzy inicjują nielegalne obciążenia zwrotne. A jeśli wystawca karty kredytowej uważa, że ​​wielokrotnie naruszasz umowę karty, może zamknąć Twoje konto.

Dyskutuj odpowiedzialnie

Przed zakwestionowaniem obciążenia możesz się przygotować w następujący sposób:

Dowiedz się, dlaczego kwestionujesz zarzut. Jeśli uważasz, że ktoś dokonuje oszukańczych zakupów za pomocą Twojej karty, jak najszybciej powiadom wydawcę i poproś o nową kartę oraz numer konta.

Zbierać dowody. Zachowaj pokwitowania, zdjęcia i korespondencję ze sprzedawcą, które potwierdzają Twoje roszczenia, na wypadek, gdyby wystawca zażądał ich dostarczenia.

Porozmawiaj z kupcem. Nie musisz rozmawiać z wydawcą przed zakwestionowaniem płatności w przypadku oszustwa lub błędów w rozliczeniach. Jeśli jednak jesteś po prostu niezadowolony z zakupu, prawo wymaga, abyś w dobrej wierze podjął próbę rozwiązania problemu ze sprzedawcą. Najpierw zadzwoń do obsługi klienta, zamiast naciskać przycisk „spór, możesz odzyskać pieniądze, jednocześnie utrzymując dobre stosunki ze sprzedawcą.

Ten artykuł został napisany przez NerdWallet i został pierwotnie opublikowany przez Forbes.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy